فصل اول: استراتژی

مهم ها را بسنجید – OKR – قسمت نهم

همیشه اول سال وقت برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری است. هدف‌هایی که فراموش می‌شوند و برنامه‌هایی که اجرا نمی‌شوند. چرا؟ چون روش برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری درست نیست. اگر یک روش اصولی و درست برای برنامه‌ریزی مثل OKR داشته باشیم، ما هم می‌توانیم مثل گوگل و اینتل موفق شویم.

کتاب محبوب بیل گیتس و لری پیج، مهم‌ها را بسنجید اثر جان دوئر.

جنگل استراتژی – قسمت هفتم

هیچ کس نمیداند استراتژی واقعا چیست، هر کسی فقط از یک زاویه خاص به استراتژی نگاه کرده و برداشت خودش را برای ما تعریف کرده است. این کتاب به ما کمک میکند بتونیم ده تا از اجزای استراتژی را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم حدس بزنیم استراتژی چیست.

ده مقاله ای که از هاروارد باید بخوانید: استراتژی – قسمت دهم

برای اجرای خوب و موفق استراتژی کافیه دو تا اتفاق بیوفته، اول اینکه هر کسی بدونه باید چه کارایی انجام بده و چه تصمیم هایی رو بگیره، دوم اینکه اطلاعات درست و مناسب در زمان مناسب در اختیار فرد مناسب باشه. توضیحات بیشتر در مورد اجرای موفق استراتژی، به نقل از کتاب ده مقاله ای که از هاروارد باید بخوانید، در قسمت دهم پادکست پاپیروس

ذهن استراتژیست – قسمت هشتم

استراتژی تنها برای کسب و کار و سود کردن نیست. همه کشورهای موفق، شرکت‌های موفق و افراد موفق استراتژی و ذهن استراتژیست دارند که به موفقیت رسیده‌اند. این کتاب در داشتن تفکر استراتژیک به ما کمک می‌کند. ذهن استراتژیست.

سازمان استراتژی محور – قسمت ششم

اگر هدف کسی در کسب و کار چیزی غیر از سودآوری باشد، دیر یا زود سرش به سنگ خواهد خورد. ولی سالهاست که سازمانهای موفق و سودآور روشی برای ارزیابی عملکرد دارند، که فقط یک چهارم آن شاخصهای مالیست. این کتاب به ما کمک میکند، کارت امتیازی متوازن را بشناسیم و با رعایت پنج اصل، سازمان استراتژی محور بسازیم.

استراتژی اقیانوس آبی – قسمت پنجم

بهترین راه پیروزی در رقابت چیه؟ اینکه اصلا رقابت نکنیم! چطور رقابت نکنیم ولی موفق باشیم؟ باید از اقیانوس قرمز فرار کنیم، بریم برسیم به اقیانوس آبی، این کتاب مشخصات اقیانوس قرمزو آبی رو تشریح میکنه و بهمون میگه برای خلق اقیانوس آبی باید چیکار کنیم.

خلق مدل کسب و کار – قسمت چهارم

برای طراحی و تشریح و بهبود کسب و کار فقط یک راه هست، باید آن را مدل سازی کنیم. ما آدمها برای شناخت و حل مسائل پیش رو همه چیز را مدل سازی میکنیم. برای مدل سازی کسب و کار هم یک چارچوب کامل و جامع وجود دارد، که در این کتاب معرفی شده است.

استراتژی رقابتی – قسمت سوم

اولین نکته در استراتژی این است که ما نمی‌تونیم برای همه کس، همه چیز باشیم. استراتژی یعنی انتخاب کنیم چه کارهایی را نمیخواهیم انجام دهیم و از طرفی دیگر میخواهیم در انجام چه کارهایی منحصر به فرد باشیم.

  • 1
  • 2