فصل اول: استراتژی

در فصل اول پادکست پاپیروس، خلاصه ده کتاب در حوزه استراتژی تعریف شده است.

ده مقاله ای که از هاروارد باید بخوانید:استراتژی – قسمت دهم

برای اجرای خوب و موفق استراتژی کافی است دو تا اتفاق بیفتد، اول اینکه هر کسی بداند باید چه کارایی انجام دهد و چه تصمیم هایی را بگیرد، دوم اینکه اطلاعات درست و مناسب در زمان مناسب در اختیار فرد مناسب باشد. توضیحات بیشتر در مورد اجرای موفق استراتژی، به نقل از کتاب ده مقاله ای که از هاروارد باید بخوانید، در قسمت دهم پادکست پاپیروس
مهم ها را بسنجید – اوکی آر – قسمت نهم

همیشه اول سال وقت هدف گذاری و برنامه ریزیه، هدفهایی که معمولا فراموش میشن و برنامه هایی که اجرا نمیشن! چرا؟ چون روش هدف گذاری و برنامه ریزی مون درست نیست. اگه یک روش اصولی و درست مثل او کی آر برای هدف گذاری و برنامه ریزی داشته باشیم، ما هم میتونیم مثل اینتل و گوگل موفق باشیم. کتاب محبوب بیل گیتس و لری پیج، مهم ها را بسنجید از جان دوئر
ذهن استراتژیست – قسمت هشتم
استراتژی فقط برای کسب و کار و ایجاد سود نیست. کشورهای موفق، شرکتهای موفق، آدمهای موفق، همه در مسیر خود، استراتژی داشتند. همه ذهن استراتژیست داشتند که به آن موفقیت ها رسیدند. این کتاب به ما کمک میکند تفکر استراتژیک داشته باشیم.
جنگل استراتژی – قسمت هفتم
هیچ کس نمیداند استراتژی واقعا چیست، هر کسی فقط از یک زاویه خاص به استراتژی نگاه کرده و برداشت خودش را برای ما تعریف کرده است. این کتاب به ما کمک میکند بتونیم ده تا از اجزای استراتژی را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم حدس بزنیم استراتژی چیست.
سازمان استراتژی محور – قسمت ششم
اگر هدف کسی در کسب و کار چیزی غیر از سودآوری باشد، دیر یا زود سرش به سنگ خواهد خورد. ولی سالهاست که سازمانهای موفق و سودآور روشی برای ارزیابی عملکرد دارند، که فقط یک چهارم آن شاخصهای مالیست. این کتاب به ما کمک میکند، کارت امتیازی متوازن را بشناسیم و با رعایت پنج اصل، سازمان استراتژی محور بسازیم.
استراتژی اقیانوس آبی – قسمت پنجم
بهترین راه پیروزی در رقابت چیه؟ اینکه اصلا رقابت نکنیم! چطور رقابت نکنیم ولی موفق باشیم؟ باید از اقیانوس قرمز فرار کنیم، بریم برسیم به اقیانوس آبی، این کتاب مشخصات اقیانوس قرمزو آبی رو تشریح میکنه و بهمون میگه برای خلق اقیانوس آبی باید چیکار کنیم.
خلق مدل کسب و کار – قسمت چهارم
برای طراحی و تشریح و بهبود کسب و کار فقط یک راه هست، باید آن را مدل سازی کنیم. ما آدمها برای شناخت و حل مسائل پیش رو همه چیز را مدل سازی میکنیم. برای مدل سازی کسب و کار هم یک چارچوب کامل و جامع وجود دارد، که در این کتاب معرفی شده است.
استراتژی رقابتی – قسمت سوم

اولین نکته در استراتژی این است که ما نمی‌تونیم برای همه کس، همه چیز باشیم. استراتژی یعنی انتخاب کنیم چه کارهایی را نمیخواهیم انجام دهیم و از طرفی دیگر میخواهیم در انجام چه کارهایی منحصر به فرد باشیم.
استراتژی خوب استراتژی بد – قسمت دوم

تصوری که بیشتر ما از استراتژی داریم، مشخصات یک استراتژی بد است، کتابچه رنگی قطور، جلسات طولانی و برنامه های 5 ساله، نمودار و جدول و حرفهای قشنگ، ولی استراتژی این نیست. این کتاب همه خرافات در مورد استراتژی را رد میکند و تفاوت استراتژی خوب و بد را روشن میکند.
هفت پرسش استراتژی – قسمت اول

ریشه اشتباه‌ها و مشکلاتی که ما با آنها مواجه میشویم، در استدلالها و پاسخ افراد نیست، مشکل این است که یا نمیدانیم پرسش اصلی چیست و میرویم سراغ پاسخ دادن یا اینکه پرسش اشتباهی میپرسیم! در این قسمت، خلاصه کتاب هفت پرسش استراتژی را تعریف کرده ایم، این کتاب به ما کمک می کند در حوزه استراتژی پرسشهای درست بپرسیم.