فصل اول: استراتژی

قسمت چهارم – خلق مدل کسب و کار

برای طراحی و تشریح و بهبود کسب و کار فقط یک راه هست، باید آن را مدل سازی کنیم. ما آدمها برای شناخت و حل مسائل پیش رو همه چیز را مدل سازی میکنیم. برای مدل سازی کسب و کار هم یک چارچوب کامل و جامع وجود دارد، که در این کتاب معرفی شده است.

قسمت سوم – استراتژی رقابتی

اولین نکته در استراتژی این است که ما نمی‌تونیم برای همه کس، همه چیز باشیم. استراتژی یعنی انتخاب کنیم چه کارهایی را نمیخواهیم انجام دهیم و از طرفی دیگر میخواهیم در انجام چه کارهایی منحصر به فرد باشیم.

قسمت دوم – استراتژی خوب استراتژی بد

تصوری که بیشتر ما از استراتژی داریم، مشخصات یک استراتژی بد است، کتابچه رنگی قطور، جلسات طولانی و برنامه های 5 ساله، نمودار و جدول و حرفهای قشنگ، ولی استراتژی این نیست. این کتاب همه خرافات در مورد استراتژی را رد میکند و تفاوت استراتژی خوب و بد را روشن میکند.

قسمت اول – هفت پرسش استراتژی

ریشه اشتباهها و مشکلاتی که ما با آنها مواجه میشویم، در استدلالها و پاسخ افراد نیست، مشکل این است که یا نمیدانیم پرسش اصلی چیست و میرویم سراغ پاسخ دادن یا اینکه پرسش اشتباهی میپرسیم! در این قسمت، خلاصه کتاب هفت پرسش استراتژی را تعریف کرده ایم، این کتاب به ما کمک می کند در حوزه استراتژی پرسشهای درست بپرسیم.